Fra åpningsdagen til NåDa-prosjektet i Surnadal Kunstforening. NåDa er et prosjekt om samtidskunst og kulturarv for ungdom i alderen 12–18 år. Prosjektet er er gjort mulig gjennom en nasjonal gave fra Sparebankstiftelsen DNB.

Stillbilde fra Play Schengen av Gunhild Enger. Videoen er ett av fire verk som vises i videoprogrammet fra Høstutstillingen 2020. I samarbeid med Norske Kunstforeninger vises programmet i 11 lokale kunstforeninger landet over.

Norske Kunstforeninger og Samisk senter for samtidskunst samarbeider i 2020 og 2021 om formidlings- og utstillingsprosjektet "Voi voi, vi er på utstilling!" med kunst fra Sápmi. Under introduksjonsseminaret til prosjektet lørdag 15. august, fikk publikum en smakebit av talkshowet "Skole Petter Anna" av Anna Anita Guttorm og Elin Margrethe Wersland. Foto: Lena Trydal

• Nyheter
  • Journal
  • Kunst Pluss

Hva skjer i kunstforeningene?

Last inn flere eventer