KUNST PLUSS TIL SALGS I NARVESEN

Norske Kunstforeningers tidsskrift Kunst Pluss er fra og med 2017 tilgjengelig for løssalg. Årets første utgave er nå på plass i utvalgte Narvesen-kiosker over hele landet.

Tidsskriftet Kunst Pluss inneholder intervjuer og artikler om aktuelle problemstillinger innen kunst og det frivillige feltet, samt omtaler av utstillinger og bøker. I 2015 ble tidsskriftet ble redesignet av designstudioet Yokoland, og mottok under Visuelt-prisene 2016 diplom i kategorien redaksjonell design. Kunst Pluss har tre utgaver i året, og kommer ut i et opplag på 2500.

I Kunst Pluss 1 / 2017 kan man blant annet lese et intervju med kunstnergruppen Svartjord som er aktuelle med et nytt prosjekt under kunstfestivalen Greenlightdistrict 11.–14. mai. I tillegg presenteres Vigeland-museet i Oslo, og vi får bedre innblikk i arbeidet til Norsk Kuratorforening. Vi får også servert historien om den legendariske nederlandske kunstforfalskeren Han van Meegeren. Kunstinnstikket i denne utgaven viser verk fra Mari Meen Halsøys serie Wounds.

• LES SMAKEBIT FRA KUNST PLUSS 1 / 2017: Med stedet som grobunn – intervju med Svartjord

Kunst Pluss distribueres gratis til alle styremedlemmer i medlemsforeningene, og bidrar slik til en oppdatering og kompetanseheving for alle tillitsvalgte. Også kulturavdelinger i kommuner med kunstforeninger, samarbeidspartnere, kunstinstitusjoner og presse mottar tidsskriftet.

Kunstforeningene kan også velge å tegne et kollektivt abonnement for sine medlemmer, med en svært gunstig årspris på 150 kroner per medlem.

• LES MER: Kollektivt abonnement på Kunst Pluss for kunstforeninger

KUNST PLUSS 1 / 2017