KHÅK KUNSTHALL SØKER NY LEDER

Ålesunds Kunstforening søker en kompetent, energisk og synlig leder. Kunstforeningen er samlokalisert med Stiftelsen Kjell Holms kunstsamling i KHÅK Kunsthall, som åpnet i Ålesund i fjor høst.

KHÅK/Ålesund Kunstforening er en liten organisasjon, og arbeidsoppgavene for gallerilederen vil bestå av alt fra kuratering av utstillinger og kontakt med kunstnere, til markedsføring og salg av kunst og ikke minst daglig drift av galleriet med tilhørende varierte administrative oppgaver, økonomi etc.

Kjennskap til norsk kunst og kunstliv, erfaring fra kunstformidling, samt kunstfaglig kompetanse vil bli vektlagt. Gallerileder vil være ansvarlig for KHÅKs utstillingsprogram, og være den som profilerer galleriet utad mot publikum og kunstnere. Gallerileder vil sammen med styret forme og videreutvikle KHÅK Kunsthall som sentral kunstinstitusjon i Ålesund og på Vestlandet.

KHÅK Kunsthall er en samlokalisering av Stiftelsen Kjell Holms kunstsamling og Ålesund Kunstforening. Ålesund Kunstforening, viser skiftende utstillinger med fokus på samtidskunst og har ca 10 utstillinger i året. I tillegg formidler de original grafikk fra et stort antall kunstnere. I august 2016 flyttet Ålesund Kunstforening til nye lokaler i Keiser Wilhelms gate 36, ved torget i Ålesund. I lokalene presenteres også Stiftelsen Kjell Holmskunstsamling, som består av betydningsfulle verk av norske billedkunstnere fra nasjonalromantikken.

For mer informasjon om stillingen se fullstendig utlysning på www.finn.no

KUNST PLUSS 2 / 2017

• Forunderlige linjer og dristige omdreiningspunkter. Om billedkunstner og kurator Jan Freuchen
    • Kunsterportrett: Karin Blomgren