I AM HOT FOREVER // I AM NOT FOREVER

Sted:   Tromsø Kunstforening
Dato:   12.05.2012 kl. 00:00 - 03.06.2012 kl. 00:00

Vi ser frem i spenning og glad forventning til avgangsutstillingen fra et nytt kull Bachelorer fra Kunstakademiet i Tromsø!
-
Den årlige avgangsutstillingen har allerede blitt en tradisjon og en publikumsfavoritt. I år uteksamineres det tredje kullet studenter fra kunstakademiet; ni nyutdannede kunstnere som viser resultatet av tre års intense studier i Tromsø. Og det er jo en uovervinnelig kombinasjon: det ungdommelige vågemotet, de utvalgte og raffinerte impulsene fra den internasjonale kunstscenen akkurat nå og omkring det hele kunstforeningens ærverdige gallerirom.
-
På åpningsdagen kan publikum vente seg et mangfold. Her er foto, skulptur, installasjoner, videoer, musikk og også flere performancer av svært ulike slag. Tematisk går spennet fra reindrift til bydeler i Oslo, fra bokhandel til ungkarsreir, fra skjøre betongskulpturer til levende monumentalskulptur, fra friidrettsbane til hasjlounge (røykfri). Publikum anmodes om å ta med kompass, gode sko og være forberedt på uteliv. Avdukingen av bachelorutstillingen 2012 blir en uforglemmelig kunstopplevelse!
Årets Bachelorer er:
Camilla Fagerli
Hans Christian Van Nijkerk
Ingrid Bøe Sørensen
Linn Horntvedt
Marie Askeland Gundersen
Matti Aikio
Miriam Haile
Sigurd Gurvin
Sjur Nyvold
Velkommen til åpning lørdag 12. mai kl 13.00
Utstillingsperiode: 13. mai – 3. juni