Arkiv utstillinger

Utstillingene som tidligere har vært på vandring i kunstforeningsnettverket finner du informasjon om på denne siden. Utstillinger som er på turné nå, kan du lese om under «aktuelle utstillinger».

SUSANNE KATHLEN MADER – SUPERSATURATIONS

En mettet fargepalett og geometriske former er viktige elementer i Susanne Kathlen Maders malerier og skulpturelle vegginstallasjoner. Debutantprisvinnerens utstillingsturné Supersaturations åpner i Mandal Kunstforening 11. oktober.

La serrure, 2013, akryl på finer, 93 cm diameter, Susanne Kathlen Mader

Videoprogram frå Høstutstillingen i heile Noreg

26 kunstforeiningar og kunstlag over heile landet viser smakebitar frå Høstutstillingen 2013. Videokunsten frå utstillinga når på denne måten ut til langt fleire enn dei som har høve til å sjå utstillinga på Kunstnernes Hus i Oslo i Oslo.

Videostill frå Ealli guođđá joavkkus – Et dyr forlater sin flokk, Egil Pedersen

Crooked Trinkets - Marthe Elise Stramrud

Marthe Elise Stramrud ble tildelt Norske Kunstforeningers debutantpris i samarbeid med NorgesGruppen i 2012, og som en del av prisen skal separatutstillingen Crooked Trinkets vises i fem kunstforeninger/kunstlag.

Første stopp er Kristiansand Kunsthall 17. august–29.september.

Untitled (Livingroom Poetics No 9), 2013, Marthe Elise Stramrud.

SERHED WALEDKHANI

Gjennom sterke og personlege videoverk fortel Serhed Waledkhani historia om sin eigen familie, og om lengselen etter heimlandet han aldri har sett med eigne auge.

Frå Hvilken vei skal vi gå?, Serhed Waledkhani

HOVIG I NORD

Arkitekten Jan Inge Hovig har i stor grad påvirket etterkrigsarkitekturen i nordnorske byer som Harstad, Narvik og Tromsø. Fotografene Bent Raanes Sørensen og Sarah Cameron Sørensen har fotografert noen av byggene Hovig står bak. I samarbeid med dem sender Norske Kunstforeninger fotoutstillingen «Hovig i nord» på turné i Sør-Norge.

«Ishavskatedralen», foto: Bent Raanes Sørensen & Sarah Cameron Sørensen.