Arkiv utstillinger

Utstillingene som tidligere har vært på vandring i kunstforeningsnettverket finner du informasjon om på denne siden. Utstillinger som er på turné nå, kan du lese om under «aktuelle utstillinger».

Crooked Trinkets - Marthe Elise Stramrud

Marthe Elise Stramrud ble tildelt Norske Kunstforeningers debutantpris i samarbeid med NorgesGruppen i 2012, og som en del av prisen skal separatutstillingen Crooked Trinkets vises i fem kunstforeninger/kunstlag.

Første stopp er Kristiansand Kunsthall 17. august–29.september.

Untitled (Livingroom Poetics No 9), 2013, Marthe Elise Stramrud.

SERHED WALEDKHANI

Gjennom sterke og personlege videoverk fortel Serhed Waledkhani historia om sin eigen familie, og om lengselen etter heimlandet han aldri har sett med eigne auge.

Frå Hvilken vei skal vi gå?, Serhed Waledkhani

HOVIG I NORD

Arkitekten Jan Inge Hovig har i stor grad påvirket etterkrigsarkitekturen i nordnorske byer som Harstad, Narvik og Tromsø. Fotografene Bent Raanes Sørensen og Sarah Cameron Sørensen har fotografert noen av byggene Hovig står bak. I samarbeid med dem sender Norske Kunstforeninger fotoutstillingen «Hovig i nord» på turné i Sør-Norge.

«Ishavskatedralen», foto: Bent Raanes Sørensen & Sarah Cameron Sørensen.

Boliggjeld er dagens rock ´n roll

Annette Kierulf og Caroline Kierulf stiller ut en serie tresnitt og en artist book. Utstillingen Boliggjeld er dagens rock ´n roll er tilgjengelig for visning i kunstforeninger/kunstlag fra januar 2012.

In a Hihgly Developed Consumer Society even Cooking Your Own Food Can Be an Act of Resistance, Annette Kierulf

Gunvor Nervold Antonsen: Selvportrett uten briller

Gunvor Nervold Antonsen si utstilling Selvportrett uten briller vert vist i fem kunstforeiningar rundt om i Noreg. Utstillinga er ei oppsummering av heile det kunstnariske universet til Gunvor Nervold Antonsen.

Gunvor Nervold Antonsen, Hva Bruno vil, 2011