GOD SOMMAR!

Norske Kunstforeninger held feriestengt i perioden 14. juli–6. august.

Vi ynskjer alle ein strålande fin sommar!

STØNADSTILDELINGA ER KLAR

Stønad til frakt-, prosjekt- og utstyr for andre runde 2014 er no fordelt. Sjekk tildelingslistene her, og sjå om de får stønad!

Vadsø Kunstforening får stønad til workshop under «Arctic Being»-utstillinga 2014. Her frå fjorårets utstilling «Everybody knows this is nowhere» av Andrea Gjestvang. Foto: Ingerid Jordal

KULTUR & KAPITAL – Hvordan jobber de sammen?

Norske Kunstforeninger arrangerer annethvert år et eget seminar for kunstforeningenes ansatte. Tema for årets møte er samarbeid med næringslivet, og seminaret ledes av sponsor-nestor Jacob Lund.

Seminaret åpnes av statssekretær i Kulturdepartementet, Bjørgulv Vinje Borgundvaag.

Årets møte er i Kunsthall Stavanger 22. september.

STUDER KURATORARBEID – FÅ STIPEND

Hausten 2014 er det igjen oppstart for studiet i kuratorarbeid ved Høgskolen i Telemark. Norske Kunstforeninger stør studentar frå kunstforeiningane/kunstlaga med stipend på 10.000 kroner.

Fordi dei siste svara frå opptakskontoret ikkje vert sendt ut før i midten av juli, er søknadsfrist for stipend utsett til 15. august.

Tre av studentane frå førre kull på besøk hjå Norske Kunstforeninger, fagansvarleg Bente Støa i forgrunnen. Foto: Sten Nilsen

DELTA PÅ SKREDDERSYDDE WORKSHOPS

Trenger kunstforeningen mer kompetanse i søknadsskriving, kunnskap om informasjonsarbeid og organisasjonsarbeid, eller råd om hvordan dere kan utvikle et godt utstillingsprogram? Fra høsten 2014 tilbyr Norske Kunstforeninger spesialtilpassede workshops for små grupper, basert på kunstforeningenes konkrete behov.