• Workshop / Seminar
  • Kommende kurs og seminarer

Her finner du oversikt over kommende seminarer og kurs i regi av Norske Kunstforeninger og en kalender over andre aktuelle arrangementer. Vi har dessuten et arkiv over tidligere seminarer, der du finner nyttig dokumentasjon og materiale.

WORKSHOP: HVORAN REKRUTTERE FLERE FRIVILLIGE?

Trenger kunstforeningen flere frivillige? Siriann Bekeng fra Frivillighet Norge leder workshopen, der du får lære mer om hvem de frivillige er, hva de motiveres av og hvordan din kunstforening kan finne flere.

Tid: lørdag 11. mars 2017, kl. 11.00–15.00
    Sted: Norske Kunstforeninger, Oslo
    NB! Workshopen er fullbooket.

VERKTØYKASSE FOR UTVIKLING AV UTSTILLINGER

Korleis kan ein skape rom for opplevingar, nyfikne, engasjement og refleksjon i ei kunstutstilling? Og korleis skal ein omskape flotte intensjonar i praksis, gjennom formidling og kuratering?

Tid: laurdag 21. oktober 2017
    Stad: Haugesund Kunstforening

GRUNNKURS I STYREARBEID

Et intensivt kræsjkurs i styrearbeid, der du på ein spennende dag lærer alt om grunnleggende styrearbeid. «Obligatorisk» for alle nye styremedlemmer!

Tid: lørdag 2. september 2017
    Sted: Norske Kunstforeninger, Oslo

KALENDER: EKSTERNE KURS OG SEMINARER

Her vil du finne en oversikt over relevante foredrag, kurs og seminarer i over hele landet.

Tips oss gjerne om aktuelle arrangementer!

BESTILL EN SKREDDERSYDD WORKSHOP

Trenger kunstforeningen mer kompetanse i søknadsskriving, kunnskap om informasjonsarbeid og organisasjonsarbeid, eller råd om hvordan dere kan utvikle et godt utstillingsprogram? Norske Kunstforeninger tilbyr spesialtilpassede workshoper for små grupper, basert på kunstforeningenes konkrete behov.