DELTA I PROSJEKT OM SAMTIDSKUNST OG KULTURMINNER

I Norge finnes et vell av spennende kulturminner, fra steinalder til nyere industrihistorie. Men kulturminnene blir ofte oversett eller oppfattet som passive historiemarkører. Hvordan kan samtidskunsten bidra til å gjøre gi kulturminnene ny relevans? Norske Kunstforeninger er nå på jakt etter ti kunstforeninger som har lyst til å delta i prosjektet NåDa.

Søknadsfrist: 20. februar 2017

SEND INN FORSLAG TIL ÅRSMØTET 2017

Norske Kunstforeningers årsmøte arrangeres 13. mai 2017 i Skien. Dersom du har saker du ønsker at årsmøtet skal ta opp, eller har en god kandidat til styret i Norske Kunstforeninger, må du melde fra innen 13. mars.

WORKSHOP: HVORAN REKRUTTERE FLERE FRIVILLIGE?

Trenger kunstforeningen flere frivillige? Siriann Bekeng fra Frivillighet Norge leder workshopen, der du får lære mer om hvem de frivillige er, hva de motiveres av og hvordan din kunstforening kan finne flere.

Tid: lørdag 11. mars 2017, kl. 11.00–15.00
    Sted: Norske Kunstforeninger, Oslo
    Påmeldingsfrist: 24. februar 2017

UTSTILLINGSÅPNING FOR «OM TØRRE TING» I EIDSBERG

14. januar–5. februar vises utstillingen Om tørre ting av Sebastian Makonnen Kjølaas i Eidsberg Kunstforening. Dette er andre stopp på utstillingsturneen for vinneren av Norske Kunstforeningers debutantpris 2015.

Debutantprisvinner Sebastian Makonnen Kjølaas. Kostyme/foto:Siri Hjorth.

FLEIRE NYE WORKSHOPAR I 2017

Treng kunstforeininga meir kunnskap, kompetanse og inspirasjon? I 2017 arrangerer Norske Kunstforeninger fleire nye workshopar. 11. februar er Tom Klev frå Kulturrådet tilbake med ein ny workshop om søknadsskriving. Påmeldinga er no opna – ver tidleg ute for å sikre deg plass!