DELTA PÅ SPENNENDE WORKSHOPER I HØST

I høst arrangerer Norske Kunstforeninger tre workshoper med tema som burde være aktuelle for mange. Ingrid Blekastad fra Kunstbanken gir deg kunnskap om planlegging av utstillingsprogram, Tom Klev fra Kulturrådet gir råd om søknadsskriving og Trond Bogsnes gjør deg bedre rustet til jobben som styremedlem.

Påmeldingen til alle tre workshopene er nå åpnet.
    Begrenset antall deltakere – vær tidlig ute for å sikre deg plass!

ÅLESUND KUNSTFORENING ÅPNET I NY KUNSTHALL

Etter 57 år ved byparken, flytter Ålesund Kunstforening nå inn i nye lokaler i Khåk Kunsthall. Kunsthallen åpnet med en stor gruppeutstilling lørdag 13. august.

Intendant Anne Standal kunne lørdag ønske velkommen til den nye kunsthallen Khåk. Rundt 700 personer var innom åpningen. Foto: Ålesund Kunstforening

VIS NY VIDEOKUNST FRÅ HØSTUTSTILLINGEN 2016

Frå september 2016 kan kunstforeiningane vise ny videokunst frå Statens Kunstutstilling – Høstutstillingen. Tilbodet gjev publikum over heile landet høve til å sjå det siste av norsk videokunst, og få oppleve ein bit av den mest omdiskuterte utstillinga i Noreg.

Stillbilete frå "When I go out I bleed magic" av Ingrid Torvund, som var eitt av verka som vart vist i 2015.

STØNAD TILDELT 103 TILTAK

Tildelinga av frakt-, prosjekt- og utstyrstønad for andre halvår 2016 er no klar. Av totalt 136 søknader mottek 103 stønad. Oversikt over alle kunstforeiningane som er tildelt stønad finn de her.

Nesodden Kunstforening er mellom dei som kan gle seg over prosjektstønad til «Vannveien», eit prosjekt med kunst i uterommet som er planlagt å gå over fleire år. Foto: Sten Nilsen

HVEM FORTJENER FRIVILLIGHETS­PRISEN 2016?

Kjenner du noen som har gjort en ekstraordinær frivillig innsats? Hvert år løfter Frivillighetsprisen fram personer som har gjort en bemerkelsesverdig frivillig innsats, og vinneren mottar 50 000 kroner.

Nominer din kandidat innen 1. september!