Årsmøtet og Kunstfestivalen HFT 2013, 23.–26. mai 2013, Hammerfest

LAST NED:  Årsmelding 2012               LAST NED: Årsmøteprotokoll 2013

Årsmøtet vart i 2013 arrangert i Hammerfest, i samband med kunstfestivalen HFT 2013. Programmet var rikhaldig, og inkluderte mellom anna: kunst spreidd over heile byen, omvisingar, utflukter, performance og fagseminar. Svært mange frå kunstforeiningsnettverket deltok. Bømlo Kunstlag var kåra til Årets Kunstforening 2012.

Alle foto: Ingerid Jordal / HFT 2013

Årsmøtehelg i Oslo 20.-22. april 2012

LAST NED: Årsmelding 2011                 LAST NED: Årsmøteprotokoll 2012

Fredag 20. april tok fire studentar oss med på omvising i den nye Kunsthøgskolen i Oslo (KHiO). Etter omvisinga var det tapas og sosialt samkvem i kantina på KHiO.

Foto: Geir Hareide Andersen

Laurdag 21. april var det fagseminar om foto- og videokunst på KHiO, med innlegg frå Hanne Holm-Johnsen, Nina Toft og Stephanie von Spreter, med Hedevig Anker som moderator. Deretter var det omvising og forfriskingar i Oslo Kunstforening. Kvelden vart avslutta med festmiddag på Hotel Bristol, der Voss Kunstlag vart utropt til Årets Kunstforening 2011.

Foto: Geir Hareide Andersen

Søndag 22. april vart årsmøtet arrangert på Hotel Bristol. Det vart valt inn to nye medlemmer i styret til Norske Kunstforeninger, Henning Strøm og Kalle Eriksson.

• LAST NED: Årsmelding 2011

Foto: Sten Nilsen

Årsmøte og Kunstfestivalen GLASS 2011, 10.-12. juni 2011, Gjøvik

LAST NED: Årsberetning 2010   LAST NED: Årsmøteprotokoll 2011

Fredag 10. juni var det offisiell åpning av festivalutstillingen, der den svenske glasskunstneren Bertil Vallien var festivalkunstner. Senere på kvelden var det båttur med Skibladner, og tross regn og tåke ble det en stemningsfull kveldstur på Mjøsa.

Susanne Svenseid og Anne-Grethe Thoresen fra administrasjonen i Norske Kunstforeninger ombord på Skibladner.

Lørdag 11. juni var det workshops i Gjøvik Glassverk, og flere foredrag i Gjøvikhallen. Det var også åpning av Bjørn Carlsens separatutstilling i Galleri Svae. Årsmøtemiddagen ble servert i Fjellhaven i Gjøvik Olympiske Fjellhall.

Fra workshopen til Harke Imaging i Gjøvik Glassverk.

Årsmøtet til Norske Kunstforeninger ble avholdt i Gjøvikhallen søndag 12. juni 2011. Resultatet fra medlemsundersøkelsen ble lagt frem, årsberetningen for 2010 ble gjennomgått og godkjent, og det ble valgt nytt styre for perioden 2011-2012.

Protokollen fra årsmøtet kan du laste ned her.

Det nye styret i Norske Kunstforeninger. Jostein Eikeland, Kari Asker, Trine Hjertholm, Edel Maria Brynjulfsen, Trude Lyng og Rami Maktabi. Per Christian Jørstad var ikke til stede da bildet ble tatt.

Alle foto: Sten Nilsen

ARKIV:

Protokoll fra Årsmøtet i Norske Kunstforeninger, Oslo, 9.5.2010: Last ned her

Protokoll fra Årsmøtet i Norske Kunstforeninger, Bodø, 26.4.2009 : Last ned her

Protokoll fra Årsmøtet i Norske Kunstforeninger, Oslo,  6.5.2008: Last ned her

Protokoll fra Årsmøtet i Norske Kunstforeninger, Steinkjer, 29.4.2007: Last ned her

Presseklipp

Norske Kunstforeninger - Kongens gate 2, 5. etasje - Postboks 477 Sentrum - 0105 OSLO - Tlf: 22 42 20 35 - Faks: 22 41 61 77