TILBUD OM FERDIGPRODUSERTE UTSTILLINGER

Norske Kunstforeninger tilbyr ferdigproduserte utstillinger på turné i kunstforeningene.

De fleste utstillinger som tilbys av Norske Kunstforeninger har kommet i stand gjennom et samarbeid med seks organisasjoner i det kunstnerstyrte nettverket, i tillegg til Norske Kunsthåndverkere, Kunst i Skolen og Norsk Form, om videreformidling av utstillinger.

Samarbeidets intensjon er å videreformidle utstillinger som allerede er produsert og vist hos de ulike organisasjonene /utstillingsstedene. I enkelte tilfeller arbeider Norske Kunstforeninger tett med en av samarbeidspartnerene om kuratering og produksjon av nye utstillinger. Norske Kunstforeninger har i tillegg alltid en koordinerende rolle.

FØLGENDE AKTØRER ER MED I SAMARBEIDET:

Til høyre: Minna H. Lappalainen, Ainola, maleri.

KOSTNADER, FRAKTSTØTTE OG UTSTYR
Utstillingene er i regelen gratis for kunstforeningene og eventuell provisjon ved salg avtales ved kontraktinngåelse. Det kan søkes fraktstøtte etter samme retningslinjer som til andre utstillinger. Det ligger informasjon om utstillingenes størrelse og omfang under presentasjonen av hver enkelt utstilling. Der finner dere også opplysninger om eventuelle spesielle krav til belysning og teknisk utstyr, mål på transportkasser osv.

BESTILLING
Utstillingene kan bestilles ved å sende en henvendelse per e-post til anne-grethe.thoresen@kunstforeninger.no eller kontakt Anne-Grethe Thoresen på telefon 22 42 20 35.
For mer informasjon om utstillingstilbudet se siden Utstillingsprogram. Skulle du ha ytterligere behov for informasjon eller har spørsmål om utstillingene, kontakt Anne-Grethe Thoresen på e-post anne-grethe.thoresen@kunstforeninger.no eller telefon 22 42 20 35.

Andre tilbud som kan være aktuelle for kunstforeningene er vandreutstillinger fra Nasjonalmuseet eller utstillinger man kan leie hos Kunst i Skolen.

SE OGSÅ: Utstillingsprogram

Arkiv utstillinger

Gunvor Nervold Antonsen, Blå, 2011ANDRE UTSTILLINGSTILBUD

Norske Kunstforeninger har ofte samarbeid med andre aktører, som museer, kunstnersentre, kunstforeninger  og andre institusjoner om videreformidling av utstillinger.

Dette har resultert i utstillinger som Hommagé a Iver Jåks, hvor Norske Kunstforeninger videreformidler en utstilling produsert av Nordnorsk kunstnersenter, RiddoDuottarMuseat (tidl. De Samiske Samlinger), Samisk kunstnersenter og Saviomuseet.

Gjennom et samarbeid med Neadalen Kunstforening og Norske Kunsthåndverkere, har vi kuratert og produsert utstillingen STRIKK - masker i samtidskunsten.

I forbindelse med Norske Kunstforeningers 30-årsjubileum, var vi initiativtager til utstillingen Recycling the Looking Glass, Trash Art Found Objects, med Du store verden som produsent og Samir M´Kadmi som kurator.

I 2011-2012 vises utstillingen Selvportrett uten briller av debutantprisvinner Gunvor Nervold Antonsen. Utstillingen er produsert av Norske Kunstforeninger, og skal besøke fem forskjellige kunstforeninger.

Disse utstillingene har blitt formidlet av oss på samme måte som tilbudet fra våre faste samarbeidspartnere.

Norske Kunstforeninger vil også i framtiden åpne for denne typen samarbeidsprosjekter.

Til høyre: Gunvor Nervold Antonsen, Blå, 2011

Presseklipp

Norske Kunstforeninger - Kongens gate 2, 5. etasje - Postboks 477 Sentrum - 0105 OSLO - Tlf: 22 42 20 35 - Faks: 22 41 61 77