• Utstillingstilbud
  • Aktuelle utstillinger

Norske Kunstforeninger tilbyr ferdigproduserte utstillinger på turné i kunstforeningene. De fleste utstillingene er et samarbeid mellom Norske Kunstforeninger og organisasjoner i det kunstnerstyrte nettverket. Utstillingene er i hovedregel salgsutstillinger, og det er gratis å vise dem. Vandreutstillingene er dessuten prioriterte innenfor fraktstøtteordningen. Du finner mer informasjon om samarbeidet på siden Om utstillingstilbudet.

Nedenfor finner du en oversikt over alle de utstillingene som nå er på turné rundt om i kunstlagene/kunstforeningene. Dersom din kunstforening ønsker å vise en eller flere av utstillingene kan du ta kontakt med Anne-Grethe Thoresen på e-post anne-grethe.thoresen@kunstforeninger.no eller telefon 22 42 20 35.

På den nasjonale nettportalen for vandreutstillinger finner du tilbud om utstillinger fra Nasjonalmuseet, Norske Kunstforeninger, Se Kunst i Nord-Norge og Nordnorsk Kunstmuseum: www.vandreutstillinger.nasjonalmuseet.no

Der kan du også enkelt laste ned alt materiell til alle våre utstillinger (pressebilder, CV-er, lærerveiledninger etc.).

Videoprogram frå Høstutstillingen i heile Noreg

26 kunstforeiningar og kunstlag over heile landet viser smakebitar frå Høstutstillingen 2013. Videokunsten frå utstillinga når på denne måten ut til langt fleire enn dei som har høve til å sjå utstillinga på Kunstnernes Hus i Oslo i Oslo.

Videostill frå Ealli guođđá joavkkus – Et dyr forlater sin flokk, Egil Pedersen

Fotografiske selvportretter & skjebnefotografier

Norske Kunstforeninger markerer Munch 150 med en vandreustilling med Edvard Munchs fotografier. Utstillingen skal besøke 15 kunstforeninger og kunstlag I 2013-2015.

På hvert utstillingssted blir det et formidlingsopplegg for skoleklasser, som skal resultere i en bokutgivelse. Turnéplanen er nå klar.

Foto: Selvportrett av Edvard Munch. Foto: The Robert Meyer Collection / © Munchmuseet 2013

Salte Kyss I, II og III

Norske Kunstforeninger tilbyr fra 2013 tre filmer av Shwan Dler Qaradaki til kunstforeningsnettverket, i samarbeid med Kulturbyrået Mesén. Filmene Salte Kyss I, II og III handler om flukt, savn, tilhørighet og identitet i et flerkulturelt Norge.